ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟΥΝΤΙΟ 4 CONCEPT DESIGN, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Το μάθημα Στούντιο 4 βασικό στόχο έχει την εισαγωγή στην μεθοδολογική, συνεργατική σχεδίαση στο εργαστήριο (Studio-Based Learning for Design) μέσω της υλοποίησης σχεδιαστικού έργου (Project-Based Learning for Design). Το μάθημα εστιάζει στην παραγωγή σχεδιαστικής γνώσης η οποία απαιτείται στα πρώτα στάδια της σχεδιαστικής διεργασίας και κυρίως στις φάσεις της Εννοιολογικής Σχεδίασης (conceptualisation phase). Σκοπός του μαθήματος είναι να ενσωματώσει τμήματα από την θεωρία της σχεδίασης (μεθοδολογίες σχεδίασης: θεωρητικά εργαλεία και μεθόδους) στην πρακτική χρήση παραδοσιακών και νέων μέσων με σκοπό την εκπαίδευση στην δημιουργία σχεδιαστικών προϊόντων.

Έμφαση δίδεται στην εκμάθηση εννοιολογικών εργαλείων για την αποτύπωση σχεδιαστικών ιδεών (Concept Design and Development) και στις τεχνικές αποτύπωσης αυτών μέσω του τρισδιάστατου σχεδιασμού (3D) με τη χρήση αναλογικών και ψηφιακών μέσων (clay/paper modelling, maquete development – 3D modelling, texturing and lighting, rendering tools and methods, rapid prototyping). Επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι: Μεθοδολογική σχεδίαση με έμφαση στην υλοποίηση σχεδιαστικών στόχων, Εισαγωγή στην σχεδίαση μέσω της κατανόησης αναγκών και απαιτήσεων των χρηστών, Εισαγωγή στην εννοιολογική σχεδίαση με έμφαση στην λειτουργικότητα (functionality), την ευχρηστία (usability) την αισθητική ποιότητα (aesthetic quality) και την τεχνική αρτιότητα, Αποτύπωση των σχεδιαστικών ιδεών σε τρείς διαστάσεις με παραδοσιακά και νέα μέσα. Αξιολόγηση σχεδιαστικών ιδεών.

Οι φοιτητές εισάγονται στην κατανόηση πιο πολύπλοκών θεμάτων που αφορούν την επίλυση σχεδιαστικών προβλημάτων, η οποία βασίζεται στην κατανόηση και την εμπειρία που έχουν αποκτήσει σε παλαιότερα σχεδιαστικά προβλήματα στα πρώτα χρόνια σπουδών τους, ενώ υποστηρίζεται από επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου. Επίσης, η διδασκαλία εμπεριέχει απόψεις που προκύπτουν από σύγχρονες εξελίξεις στην μεθοδολογική επίλυση προβλημάτων που αφορούν την σχεδίαση προϊόντων, συστημάτων και υπηρεσιών κατά το στάδιο της εννοιολογικής σχεδίασης.

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές είναι σε θέση να:

  • Κατανοούν το στάδιο της εννοιολογικής σχεδίασης με την χρήση δημιουργικών και μεθοδολογικών εργαλείων.
  • Οργανώνουν συνεργατική σχεδίαση σε ομάδες.
  • Χειρίζονται επαρκώς εργαλεία και μεθόδους για την ανάπτυξη και το σχεδιασμό προϊόντων, συστημάτων, και υπηρεσιών.
  • Συνειδητοποιούν το ρόλο των πολλαπλάσιων λειτουργιών στη δημιουργία ενός νέου προϊόντος, συστήματος, και υπηρεσίας.
  • Εμβαθύνουν στη γνώση που παράγεται από άλλες ομάδες μαθημάτων.
  • Έχουν την ικανότητα να παρουσιάζουν και να υπερασπίζονται τις σχεδιαστικές τους ιδέες.
  • Έχουν ικανότητα εργασίας σε διεπιστημονικά περιβάλλοντα.
  • Έχουν ικανότητα αυτόνομης διαχείρισης της γνώσης και προσαρμογής σε πολύπλοκα και μη σαφώς ορισμένα σχεδιαστικά προβλήματα.

Η αξιολόγηση στο μάθημα Στούντιο 4 – Concept Design πραγματοποιείται το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2023 – 2024. Συμμετέχουν σε αυτή μέχρι 60 φοιτητές. Η συμμετοχή των φοιτητών θα γίνει στα πλαίσια ομαδικών εργασιών εννοιολογικής σχεδίασης προϊόντων.