Το μάθημα διδάσκεται στο 4ο έτος των προπτυχιακών σπουδών του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Αφορά διαδικασίες σχεδιασμού, υλοποίησης, και αξιολόγησης ψηφιακών παιγνίων και σοβαρών ψηφιακών παιγνίων, δηλαδή παιχνιδιών που έχουν αναπτυχθεί ως μαθησιακά εργαλεία. Το μάθημα αναφέρεται στα εξής θέματα:
- Παίγνια (play) και δομημένα παίγνια (games).
- Σχεδιασμός παιγνίων.
- Υλοποίηση παιγνίων.
- Ερευνητικά θέματα.
Το μάθημα αναλύει τη θεωρία και τις πρακτικές που είναι απαραίτητες για την κατανόηση, ανάλυση, σχεδιασμό, ανάπτυξη, και αξιολόγηση ψηφιακών παιχνιδιών και σοβαρών ψηφιακών παιχνιδιών.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες είναι σε θέση:
- Να κατανοούν έννοιες και μεθόδους σχεδιασμού και υλοποίησης ψηφιακών και μαθησιακών ψηφιακών παιγνίων.
- Να εφαρμόζουν μεθόδους και διαδικασίες σχετικές με τη σύλληψη της, το σχεδιασμό, την υλοποίηση, και την αξιολόγηση ενός ψηφιακού ή μαθησιακού ψηφιακού παιγνίου.
- Να χρησιμοποιούν περιβάλλοντα ανάπτυξης ψηφιακών παιγνίων.
- Να κατανοούν ερευνητικά θέματα σχετικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακών παιγνίων και μαθησιακών ψηφιακών παιγνίων.
Η αξιολόγηση στο μάθημα Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Παιγνίων θα πραγματοποιηθεί το εαρινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2023 – 2024. Αναμένεται να συμμετέχουν σε αυτή πάνω από 100 φοιτητές. Η συμμετοχή των φοιτητών γίνεται στα πλαίσια υποχρεωτικών εργασιών σχεδιασμού λογισμικού και εμπειρίας χρήστη που συμβάλλουν στον τελικό βαθμό.
Οι εργασίες που αναπτύσσονται από τους φοιτητές αφορούν το σχεδιασμό και την τεχνική υλοποίηση μέσω προγραμματισμού μαθησιακών ψηφιακών παιγνίων. Παραδείγματα εργασιών περιλαμβάνουν σχεδιασμό ψηφιακών παιγνίων για μαθηματικά, γλώσσες, πολιτισμό, ιστορία, κριτική σκέψη, προγραμματισμό, ψηφιακές δεξιότητες, συντονισμό, υγιεινή ζωή, αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά θέματα, και άλλα.